Bra start

Hej alla, har kommit in nu efter en hel dag ute i friska luften med bland annat hundträning :) Starta dagen med ett pass lydnad med Midas. Idag var det uttålighet som stod i fokus. Alltså att det blir lite "tävlingsform" utan belöningar i momentens gång. Han hänger med bra nästan bättre. Han blir väldigt förväntansfull och taggar destå mer. Han får ju massa beröm och kul efter. Det tycker jag är viktigt, att hålla hunden allert under momenten, en loj hund är otroligt svårt att jobba med, sedan att det ibland kan bli missförstånd i farten är en annan sak, men att hunden verkligen vill jobba, vill göra rätt för att få beröm är grunden. Väldigt nöjd med han nu. Vi tränar varje dag, nya moment tränas in och han tycker det alltid är lika kul, då har man väl lyckats antar jag ? ;) Man glömmer ibland av att träning ska vara kul, så har det vart för oss. Jag har inte vetat vilka knappar jag ska trycka på och har nöttat på i en ond cirkel. Den cirkeln ser jag inte längre, vi går ut på planen och tränar för å ha kul jag och min vän ♥
Efter det passet var det valpkurs :) Å fy satan vilka framsteg dom har gjort alla mattar och hussar med sina små :) Inkallnings övningarna vi gjorde sist satt näst intill perfekt :) Kontakt börjar dom få också. Idag börja vi lära in kommandot stanna kvar, så vem vet nästa gång kanske dom är full lärda där också :P Älskar att se sådan passion till å lära/träna sin valp. En bra träningsdag med andra ord. Sen fick Putte och Midas busa av sig fast Midas tyckte nog han mest var jobbig;) Lika bra han vänjer sig, snart kommer han ha en ihärdig lillasyster i hasorna :)
Sen har jag städat pappas lastbil och nu har jag och älsklingen ätit lyxmat. Snart dax och svida om till partydressen. Ha en bra dag alla
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0