Häst

Måste bara få skriva av mej lite, så här på eftermiddan. Har haft väldigt många tankar i mitt huvud den senaste veckan angående Häst! Kan bero på att jag ska till helgen hälsa på Hottie. Men har en grov ångest över detta "/ Det kommer bara kännas jobbigt å ses, eftersom jag nog vet i bakhuvudet att han aldrig kommer bli min igen ... Sen på ett sätt känns det ju bra, och se så han har det bra också, kunna känna ett lugn när jag säger hej då och låta ännu en häst gå ifrån mej "/
Och sen om man tänker framtid, en annan häst å fästa sig vid, en ny själ man viger all sin tid åt. Tränar, tävlar pysslar om, ger allt, för att sedan förlora "/ Javisst har jag ett possitivt sätt och tänka häst-framtid på ? "/ Men inte lätt när allt bara har gått fel tidigare! Det jag vill komma fram till iallafall är, ska man våga igen? Det finns aldrig några garantier för det kommer gå bra, frågan är orkar jag gå igenom (om så blir fallet) å mista en vän igen?
Ekonomin kan kracha, hästen kan bli sjuk, hästen kan dö, Man ska inte tänka så, jag vet!! Men det är ju det ända jag varit med om...
Man hoppas, planerar men det blir aldrig som man tänkt sej!
Jag har aldrig planerat en framtid i mitt huvud utan häst, ja ni vet, så ska stallet se ut, så ska hagarna gå runt omkring gården, Jag ska ha paddoch m.m  Och nu när jag tänker framtid utan häst känns det skrämande tomt "/ Vart gör man isåfall av all fritid ? vem är jag utan en häst vid sidan? Kommer jag våga ta till mej en igen ? Och framför allt kommer jag orka åka från Hottie på Lördag, säga hej då ?....."/
Jag saknar alla jag haft vid min sida så mycket (tårar i ögonon) Går inte en dag utan jag tänker på dom, å speciellt min lille Londo<3, då bara allt gick från perfekt till så jävla fel! Ett bra exempel på hur lycka o glädje blir till sorg å rädsla på bara en ridtur! Jag saknar dej så. Om jag bara kunde göra saker ogjorda, ta rätt beslut istället för fel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0