Det här med å klippa klor

Ser så jävla ofta hundar med för långa klor, och deras ynka förklaring är oftast, Ne min hund tycket inte om det, eller jag kan inte ??!! Skaffar man hund får man ta ansvar för att lära, både lära hunden och en själv. Börjar man vid valp ålder, så det blir rutin en dag i veckan eller flera om så måstes, ( klipp inte varje gång) så blir det väldigt mycket lättare! Hunden ska inte se något obehag i just kloklippning. Men har man då en vuxen, som vägrar bli klippt, träna? Ta hjälp? Gå till veterinären. Finns lixom ingen bortförklaring på att hunden har långa klor. Det är hundens hälsa! Som vi ska sköta!
Jag har fått in en bra rutin nu med Midas klor, varannan vecka brukar bli lagom, då är det inte så mycket å klippa och desto oftare man klipper desto mer kryper pulpan in. Midas ligger still och snarkar typ när jag grejar. Han hade en trotts period då det inte var alls kul att klippa, men jag tog hjälp och nu är vi tillbaks i snarkningarna igen. Precis så som det ska vara. Hur ofta klipper ni era hundars Klor? Och är era också lika lätta som Midas?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0