A-hindret = done !!

Glömt och uppdaterat er om träningen igår, å ja vad kan man säga jag har världens bästa hund!! Inte nog med att lk ettans moment satt klockrent ( han låg till och med rakt under lägga de under gång ) så tog han A hindret !! :D :D innan har han vägrat att gå upp bara tvärvänt och inte ens en smarig korv har hjälpt. Men igår, jag var för lat att plocka fram några hinder än dom som stod framme, så ja det var A hindret som var. Jag satte hunden framför, gick runt, klättra upp från andra sidan och lockade. Han tveka inte ens...!!!! Jaa körde upp direkt och ner i till mig HaHa LYCKA!! Sen räckte det å bara säga hindrets namn så körde han på utan hjäpt, och massa glädje brall efter varje gång. Jag fångade detta på film som jag lägger ut så fort jag får tillträde till datorn :) Underbara hund! Men vad beror då detta på, varför just nu och i te tidigare ? Visst är det från hund till hund men som sagt innan, Rottisen mognar väldigt sent och man får ta det i hundens takt, sen att Midas ändå har ett mycket stark psyke är en del saker jobbigare än andra. Det visade sig igår i varje fall att tålamodet och väntan gjort susen :) Man ska aldrig tvinga hunden till något, när den själv vill, ja då blir det alltid som bäst <3 :) Åkte ju hoj igår, de gick fint, var lite ovant att sitta så högt, men med en trygg man å hålla om kändes det ändå bra :) Nu har vi vart och badat. Schamponerade Midas ordentligt så nu luktar han gott igen och pälsen är blank och len :) Dock inte min så nu blir det duschen. Hare gott alla ni :)


Kommentarer
Postat av: P

<3 <3 <3 <3

Svar: <3<3<3<3<3<3<3
Ronja Svensson

2012-07-19 @ 12:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0