År 2012

Tänkte göra en samanfattning av året, plocka ut det speciella och fina, roliga, och mindre roliga minnen. Vad gjorde 2012 så minnes värt igentligen. Här kommer ett litet urval från mitt 2012! ( händelserna är inte i ordning )
 
Jag och Midas startade våran allra första start i Agilityn och vi gjorde det suveränt och kom på en andra plats, sen rullade det bara på, och vi växte, vi lärde, vi hade kul och var enormt nöjda :D Det blev bland annat nybörjarcupen och KM!
 
 
 
 
Vi utvecklades också något enormt inom lydnaden !! Moment lärdes in och satt så jäkla bra !! Något jag aldrig trodde var möjligt !! Ännu mer höjdes vårat självförtroendet och där är det kvar än idag. Vi har verkligen hittat varnadra ♥ jag och min klump ♥
 
 
Vi gick kurs i Rallylydnad och kom väldigt snabbt underfund med vad våran framtid skulle gå ut på :D Vi lärde känna massa ny hundmänniskor och hade en mycket lärorik kurs med en suverän instruktör, som även gav oss tips till lydnadsmomenten. (y)
 
 
 
Midas åkte båt för första gången, vi for ut till öar och badade och busade och bara hade det så UNDERBART ♥ 
 
 
 
 
Jag fick ett extraknäck som städare på CoopExtra i stan, trivdes med arbetet men chefen hade en störning så anställningen avslutades efter ca 2 månader eller var det kanske 3 ? Men jag fick en ny erfarenhet (y) och ett par nya vänner :) 
 
Jag prövade även att byta avdelning på mitt nuvarnade jobb till annons sidan, jag trivdes inte alls, mitt självförtronde sjönk massor, för mycket press och sälj för mig! 
 
Jag fick ett nytt extraknäck som jag är på nu (städare i skara) :) Trivs som fisken i vattnet eller som Midas i snön :)
 
Sålde sjufyrafem och vi köpte in niofyrafem :)
 
 
Jennie och Erkki gick isär, var sjukt tråkigt och jobbigt men det har löst sig nu fast dom är delade och har ny, men det var jobbigt att vara i mitten!
 
Var med Ida och Homer i Skövde och fick veta att han hade ett väldigt dåligt hjärta som inte gick fixa :´( men med medecin kan han nu näst intill leva som en vanlig hund och vi hoppas att det håller många, många år! ♥
 
Peter opererades, var det värsta jag vart med om i hela mitt liv ! Mår dåligt så fort jag tänker på sjukhus eller vård nu. Ambulanstransport ovetande vad som var fel. Hundra taskiga, slaskiga sköterskor och många, många sömnlösa nätter med sår i mitt hjärta! att vara helt maktlös inte kunna göra ett skit är inte min grej.
 
 
Jag förstod att det var Peter jag skulle leva hela mitt liv med, jag fick ett lugn i själen. Inga mer tankar med "men tänk om" Jag är lyckligare än någonsin, jag är så trygg med min man ♥ Vi firande ett år tillsammans också ;) ♥ 
 
 
Vi besökte Gatebil, Kinnekulle :D 
 
 
 
 
 
Det blev bankörningar, både bra och dåliga och väldigt mycket lek på gatan :) Vi besökte även många bilträffar å annat skoj (y)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jennie köpte hund och Ida köpte hund ;D så två små stixiga valpar träffar jag nu dagligen, det har sänkt mitt sug efter egen valp ;)
 
 
 
Och en katt !! En hemsk katt! ;D 
 
 
Jag och Peter firade vårat 50-års kalas tillsammans med alla vänner och syskon. Klockren kväll :) Vi hade även syskonträff, med respektive. Vi cykla ända ifrån stan ut till Ida och Micke och hade as kul :D Sen på natta cykla vi ända hem igen :)
 
 
 
 
Jag införskaffade mig äntligen en säker, stor hundbur till Midas, jag köpte även en Iphone och nya brukskläder (y) Peter och Erkki fick också äntligen tag i ett garage i stan, där niofyrafem stått och skämts ett antal timmar !
 
 
 
 
 
Jag började hålla lite smått i kurser i Rally och Valp för tränings skull och det blev väldigt lyckat :) Snart kör det igång igen. Ska bli gör kul! :)
 
 
 
 
Vi besökte Stockholm och hälsade på Peter syskon, en upplevelse och första gången någonsin jag sov utan min vovve. Hjärtskärande men nu var det gjort!
 
 
 
 
 
Och Premiärtur på hojen en härlig sommarkväll ♥
 
 
 
 
Och nu, idag har jag inte druckigt läsk på ett helt år, det ni !! :D Och lär aldrig börja igen heller, helt onödigt! klapp på axeln till mig :D

Kommentarer
Postat av: Ida å bullarna

Gott nytt år kära syster!!!

2012-12-31 @ 12:24:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0