Träningskväll

Träning på klubben igår kväll, allt var detsamma, massa hundar och människor allt var that same utom min Midas. Alltså i vågor var han brall/tagg/tönt hund och ville jobba men i dom andra vågorna var han så jävla loj :( och ofokuserad. Men det har nog blivit för mycket för honom det sista han orkar inte ta in mera just nu. Först har han ju haft problem med magen sedan helgen och sedan bara massa massa lydnad och nya moment! (som jag skrivit tidigare) Han ska få va ifrån lydnaden nu ett tag, smälta allt, vila upp sig. Jag ska bara köra på Rallyn nu och inte blanda ihop saker och ting. Så vi tar lite semester från Lydnaden, medans det fortfarande går "bra" och vi har flyt. Känner jag han rätt så kommer han briljera efter vilan (y) Skäms nästan att skriva som jag gör. Att jag känner honom, Det är ju just det jag gör men ändå kör jag på, bara nötar och nötar! VILA är hans bästa medicin på att hålla kvar i glädjen i att lära. Man kan inte jobba med en loj hund. Jag skyller på att jag tycker det är så kul :) vill lära mer, se framsteg se utveckling vara ett team..... Jag behöver en till hund! säger inte det sig självt ? ;) Snälla tomten, hör min önskan :D Jo just det, Jennie och Fredrik var också där med lille Putte (som inte är så liten längre) Dom var där och kolla in omgivningen och träna lite smått kontakt, och jag har nog aldrig sett en sådan liten fluff som bara finner sig i allt hela tiden, skit bra! :) Fredrik filma mig och Midas också under det fria följet, ni ser att han är lite loj men ändå tycker jag att han är "med mig" Han är bäst som ställer upp, fast han är så trött ♥ Hare bra hörs sen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0