Har funderat

Idag när jag stod i hissen hade jag också sällskap av en äldre kvinna. Hon tittade på mig log och sa.. -Vilket fint hår du har, tänk om jag också kunde få lite längd och lyster. Jag tackade glatt för komplimangen :) Men nu funderar jag varför gör inte jag samma sak mot andra människor jag möter ?
t.ex ser jag någon med snygga kläder, hår, skor, bil, hund eller gör något bra, ja varför kan jag då inte säga det till henne istället för att bara tänka det ? För vilken glädje jag fick av den äldre kvinnans kommentar, blev lixom ett plus till självförtroendet. Jag mena sprida lite glädje i vardagen kostar ju inget, och kan man göra en annan medmänniska glad, ja varför inte :) Ska pröva nu..
( Tycker att en kollega passar riktigt bra i sin nya hårfärg )
Och hon blev jätte glad och tacka :) Och jag fick en possitiv kommentar tillbaka om mitt hår :D (y) Snacka om att det här kommer jag fortsätta med, Blev varm i hjärtat när jag kunde göra någon annan glad :D Tycker alla ni också prövar :) Ny trend skapas, säg vad ni tycker! Sprida glädje skadar eller kostar inget (y)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0