En 2á Plats :D

Kom ju på efter jobbet att jag aldrig tränat Midas på Large nivån :O Så snabbt som attan till klubben och byggde upp lite hinder, å hunden brallade mest omkring och rev och sprängde hindrena! Hmm det här tänkte jag det kommer ju gå bra -.- Senare kom Nadine och satte mig i arbete, var väl tur det för oj så nervös jag var. Och så kom syster med kaffe :) Fick sitta och prata om annat en stund. Så var det dax, gick banan, som tur, väldigt lätt bana, tog sedan Midas och värmde lite med kontaktövningar, och till min förvåning -Han var med mig- (y) Och så in ...
Kan fortfarande inte förstå :´) Är så otroligt stolt över min grabb ♥ Han var 100% focuserad på mig och hindren, inte en ända tendens till å dra och hälsa på alla andra runt omkring! ( som jag trodde skulle ske ) Min taktik var: Kör banan lugnt och fint ha han intill mig hela tiden, sakta sakta... Men inte då haha vilken fart !! Jag såg redan efter första hindret hans fightingface.. jag tänkte, nu jävlar kör vi !! Hann knappt med honom, lixom trodde inte han skulle vara såpass självgående som han var :D  Vår allra första start och bara 2 små missförstånd men det räckte ändå till en andra plats !! :D Underbara klump hund!  ♥ Nästa start blir den 13/6 i Götene. Nu jäklar kör vi :) (y)
Ett stort tack till Ida och Nadine som peppade och stöttade ♥ Och till min älskling som fixat mat och myst till det när vi kom hem ♥
Idag sjuk, var nog inte så bra och springa maratonlopp igår när jag redan kände av sjukdommen, men dock var det värt det ;) Nu ska jag och Midas mysa hela dagen i soffan, vila upp oss och smälta allt ♥ Film kommer senare från tävlingen Hej på er.

Kommentarer
Postat av: Sophie - miss Trucker ☆

Kul! Grattis :D

2012-05-24 @ 09:58:21
URL: http://sophiemargareta.blogg.se/
Postat av: Svar

Tack :D

2012-05-24 @ 11:06:49
URL: http://illgooo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0