Efterlysning


29/7 OLOFSTORP , ANGERED , VÄSTRAGÖTALAND 
Alexander Fingal : hade bara varit borta från sin villa i Olofstorp i några timmar. Men när han kom tillbaka i går eftermiddags märkte han att något var fel. Någon eller några hade varit inne i huset. Telefonen och datorn var borta, men det betydde inget när han insåg vad tjuvarna också hade stulit - hans sex hundvalpar.

- De hade kunnat tömma hela mitt hem, men man går inte in och tar någons hundvalpar. Mamman till dem låg ensam kvar, livrädd i ett hörn. Jag blev helt förstörd, varken jag eller min fru har sovit på hela natten.

"Stjäl sex små liv" 

Valparna är sju veckor gamla och av rasen Engelsk Staffordshire bullterrier.

- Jag tänkte testa att föda upp, det här var första kullen. Och så inträffar detta, säger Alexander Fingal och suckar.

- Jag bryr mig inte om prylarna, jag vill bara ha valparna tillbaka. Det är sex stycken små liv som de går in och stjäl. Det är helt overkligt.

Han hade tänkt sälja dem för 10 000 kronor styck och hade köpare till alla sex. Men han säger att pengarna är av mindre betydelse nu, han är framför allt orolig över hur valparna ska klara sig.

- Jag försöker på alla sätt få hjälp att hitta dem, men det känns som att de kommer längre ifrån mig för varje sekund som går.

Teknisk bevisning finns 

Lennart Adler, inre befäl vid polisen i Nordost, är förbryllad över stölden. Han säger sig inte ha varit med om något liknande under sina 30 år som polis.

- Att gå in och stjäla hundvalpar, det är förfärligt, konstaterar han.

Polisen har under måndagen säkrat viss teknisk bevisning på platsen och Alexander Fingal vädjar nu om hjälp.

- Jag lägger gärna ner anmälan, bara jag får valparna tillbaka.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0