erkännanden

Imorses och igår kväll och den senaste veckan har Midas varit hemsk! Jag lovar hemsk!! Han testar mitt tålamod hela tiden. Har och göra med tre saker: Hans trottsålder är här "igen" Jag har varit helt död den senaste tiden och inte orkar aktiverat honom alls, bara promenader räcker inte för honom. Och så är det att jag fått in Peter i mitt liv.som nog är väldigt ovant för honom. Men allt handlar om att hitta balansen i det hela.  Och jag ska ta tag i saken NU. Nu får jag fan sparka mej själv i arselt. Som imorses då, han var verkligen rasande för han inte fick bita i lakanet? Han gav sig inte! Och inte gör jag det heller. Går inte ha sådana fajter.... Måste ta tag i min ledar roll, visa vad som är rätt. Hitta tålamodet igen. Jag har helt fallit bort från allt. SKÄRPNING!!

Midas "problem" problem jag skapat.
Gnäller han så får han som han vill, orkar inte höra.
Jag följ följer inte längre så han helt skiter i mig.
Drar iväg/ur klädesplagg/skor = han får uppmärksamhet
Naffsig/slickar - Följa tipset från tränaren å stänga ute honom från mig/oss och FÖLJ FÖLJA

Alltså -
Hitta rutinen i vardagen med träning och motionen
Vara mindre "dampig" med honom gå ifrån hans omgona nivå och bli ledare.
Lära mina vänner hur han ska tas, alltså inte alls, han ska inte finnas för dom.
Ingronera honom vid fel och beröma vid rätt, inte tjata å tjata! Vi blir bara arga på varann.
Ta tag i klicker/Spår träningen = trött hjärna

Känns hemskt att skriva detta, hur fan jag kunnat bli så lat! Men nu jävlar Midas, vi ska tillbaka igen (y)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0